24 augustus 2009

15/09: Londen en naar huis

Vandaag gaan we alweer naar huis. Maar voordat het zover is hebben we nog een paar uurtjes te besteden in de stad. We pakken onze koffertjes in en checken uit. De bagage laten we nog even in het hotel en halen we later op. We gaan ontbijten bij Benjy's restaurant en ik kan er maar één ding over zeggen, doe het niet!
Echt alles gaat hier mis. Het lijkt net een aflevering uit het programma van Gordon Ramsey. We hadden beter ook deze laatste ochtend naar Earls Court Tavern kunnen gaan. Maar goed, na het eten gaan we op pad.

Inmiddels miezert het een beetje. Ons plan is om naar St. James Park te gaan. Maar als we daar uit de metro komen regent het pijpestelen en het lijkt voorlopig niet meer te stoppen. Niet echt weer voor het park dus. Snel lopen we terug het station in en besluiten een museum te bezoeken. Vrijwel alle museums zijn hier gratis te bezoeken. We nemen de metro twee haltes terug en lopen eerst bij het Natural History Museum naar binnen. Maar we zien al snel dat dit niks voor ons is. We hadden ook helemaal niet goed gelezen. We dachten dat er National History Museum stond.

Dus snel naar het volgende museum, het Science Museum. Dit is een stuk interessanter. We kijken bij het deel 'What F1 does to the world' wat aangeeft welke andere zaken met F1 technieken gedaan worden. Daarna nemen we een kijkje bij het medische deel en zien we operatie apparatuur van een eeuw geleden. Blij dat ik toen niet leefde, als ik het zo zie.

Vervolgens gaan we naar de 'Flight' afdeling. Een erg interessante verdieping met vleigtuigen uit allerlei periodes, vliegtuigmotoren en een vliegtuig ring, wat erg leuk was om te zien. We nemen nog een kort kijkje bij de computer afdeling en hebben dan genoeg gezien.

Buiten regent het nog steeds pijpestelen en we haasten ons naar de metro. Aangekomen op Earls Court blijven we binnen wachten in de hoop dat de regen wat afneemt. Maar dat lijkt niet te gaan gebeuren. We zullen er door moeten en absoluut zeker doorweekt raken. Onze poncho's zitten natuurlijk in de koffertjes. Uiteindelijk besluit Ruud dat het geen nut heeft om allebei zeikenat te worden en gaat hij in zijn eentje naar het hotel. Voor de terugweg naar het metrostation heeft hij zich een poncho aangetrokken maar hij is toch doorweekt.

We stappen snel in de metro naar Liverpool Street Station waar we moeten overstappen op de Stansted Express. Op Liverpool Street aangekomen kleed Ruud zich op een toilet snel om in een droge broek en een droog shirt. We moeten nog een paar uur voor we thuis zijn en in die natte kleding is dat niet prettig.

De treinreis verloopt voorspoedig. Ook op Stansted loopt alles op rolletjes. We kopen nog gauw een broodje en gaan dan naar de gate waar we een plekje zoeken. Als we ons broodje op hebben is het boarden al begonnen. Dit keer duurt de vlucht iets langer maar na een klein uurtje staan we weer op Nederlandse bodem. We moeten nog door de paspoortcontrole en dit gaat erg langzaam. We staan ook nog eens bijna helemaal achteraan dus het duurt wel een halfuurtje. Eenmaal buiten staat mijn vader ons al op te wachten en om 20.30 uur zijn we weer thuis.

We vonden Londen een erg leuke stad en hebben er een heel leuk weekend gehad!!